OPTİK CAM TEKNOLOJİLERİ

OPTİK CAM TEKNOLOJİLERİ
OPTİK CAM TEKNOLJİLERİ

---TEK ODAKLI(monofokal); Sadece uzak veya sadece yakın mesafe için net görüş imkanı

veren optik cam tipidir.

---İKİ ODAKLI(bifokal);Uzak ve yakında net görüş imkanı veren iki ayrı camın bir araya

getirilmesi sonucu oluşan optik cam tipidir.İki ayrı optik camın birleşim yeri belirgindir.

---ÇOK ODAKLI(multifokal-varifokal-progresif);Uzaktan yakına doğru bakılırken her mesafede

net görüş imkanı veren optik cam tipidir.Netliği sağlayan farklı optik merkezler optik cam

içinde geçişkendir.Birleşim yerleri belirgin değildir ve karşıdan bakıldığında tek odaklı cam

gibi görülmektedir.Yapılan istatistiklere  göre,yakın gözlüklerin yanlış kullanımını

engellediğinden yaşa bağlı numara artışını yavaşlattığı gözlemlenmiştir.

---ANTİREFLE(YANSIMA YAPTIRMAYAN);optik camların üzerine uygulanan bir kaplama

türüdür.Bir cismin saydamlığı, arkasına geçirdiği ışık miktarıyla paralel olarak

artmaktadır..Renksiz bir camın ışık geçirgenliğini arttırıp,geri yansımayı düşürerek,saydamlığı

maksimum seviyeye getiren kaplama türüdür.Günümüz teknolojisinde

dürbünlerde,teleskoplarda,mikroskoplarda,yüksek çözünürlük sağlayan objektiflerdeki

merceklerde yani gözün önünde kullanılan tüm optik camlarda kullanılmaktadır.Optik alanda

net görüş için vazgeçilmez bir özelliktir.

---POLARİZED;Parlamayı engelleyen güneş gözlüğü camı teknolojisidir.Güneş ışığında bakılan

yüzeydeki parlamaya bağlı flu görüntüyü ve görüş kayıplarını ortadan kaldıran teknolojiye

verilen isimdir.Görme kusuru olanlar için de numaralı olarak üretilmektedir.

---KOLORMATİK;Göze gelen ışık miktarını dengeleyen optik cam teknolojisidir.Optik cam

üzerine düşen güneş ışınlarının miktarına paralel olarak optik camın içindeki reaksiyona bağlı

olarak cam renk almaktadır.Işığın miktarına paralel olarak renk tonu koyulaşıp,açılır.

Kolormatik camlar isteğe bağlı olarak füme,kahve ve yeşil renklerde üretilmektedir.İç

mekanda %2-%7 oranında olan  renk miktarı,dış mekandaki güneş altında %70-%85 oranında

koyulaşmaktadır.Güneşli havada araç içinde bu oran %30-%40’ ı bulmaktadır.

Alt Kategoriler